چه مدارکی برای افتتاح حساب بلوبانک نیاز است؟

افتتاح حساب بلوبانک نیاز به مدارک خاصی ندارد و فقط با بارگذاری اصل کارت ملی خود و وارد کردن شماره تلفن همراه به نام خود می‌توانید ثبت‌نام خود را کامل کنید. در واقع بلوبانک خود را یک بانک دیجیتال معرفی می‌کند که برای هیچ‌کدام از مراحل افتتاح حساب نیاز به مراجعه حضوری نیست. حتی کارت بانکی نیز به‌صورت رایگان پس از افتتاح حساب به شما تحویل داده می‌شود.

مراحل افتتاح حساب بلوبانک

۱-دانلود اپلیکیشن بلوبانک

در مرحله اول باید اپلیکیشن بلوبانک را از طریق این لینک دانلود کنید.نصب بلو بانک بسیار راحت است و نیاز به فرآیند پیچیده‌ای ندارد. باتوجه به سیستم عامل گوشی خود یکی از موارد زیر را برای دانلود انتخاب کنید.

۲- ساخت حساب کاربری

 

پس از نصب اپلیکیشن و اجرا کردن آن، باید نسبت به ساخت حساب کاربری اقدام کنید. برای ثبت نام بلو بانک باید شماره تماس به ‌نام خود، تاریخ تولد و همچنین کد ملی خود را وارد کنید.

  • پس از اینکه شماره تماس خود را وارد کردید، پیامکی مبنی بر کد تایید برای شما ارسال می‌شود که آن را وارد می‌کنید تا به مرحله بعد برسید.
  • پس از تایید شماره تلفن همراه شما، کد ملی خود را وارد می‌کنید.

 

  • در مرحله بعد تاریخ تولد خود را با استفاده از تقویم زیر انتخاب کنید.

 

  • نکته: اگر برای ثبت درخواست اعتبار بلوبانک در طلاینو اقدام کرده‌اید، تاریخ تولد شما در این مرحله باید با تاریخ تولدی که در زمان ثبت‌نام وارد کرده‌اید، یکسان باشد. در واقع همان تاریخ تولد درج شده روی کارت ملی شما قابل قبول است.

۳- انتخاب نام کاربری و رمز عبور

در این مرحله باید یک نام کاربری و رمز عبور امن انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این نام کاربری و رمز عبور، مشخصات ورود شما به اپلیکیشن محسوب می‌شود.

 

۴- اسکن مدارک

در این بخش باید از کارت ملی خود عکس بگیرید یا آن را اسکن کنید. اگر کارت ملی شما قدیمی است، باید تاریخ انقضای کارت ملی و کد رهگیری که برای کارت ملی هوشمند درخواست داده‌اید را نیز وارد کنید.

۵- شناسایی هویت

در بخش شناسایی هویت، با در نظر گرفتن شئونات اسلامی و بدون ماسک، عبارتی که از شما خواسته شده را در قالب یک ویدئو کوتاه برای بلوبانک ضبط و ارسال کنید.

۶- بررسی اطلاعات

پس از ارسال ویدئو، اطلاعات شما تا ۲ ساعت دیگر بررسی و نتیجه از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. اگر تمامی اطلاعات و مدارک شما، مورد تأیید باشد پیامکی حاوی این متن برای شما ارسال می‌شود: «حساب شما با موفقیت فعال شد.»

پس از این مرحله افتتاح حساب شما انجام شده است. بنابراین می‌توانید به مشخصات حساب خود از جمله شماره حساب، شماره شبا و شماره کارت خود دسترسی داشته باشید. برای دریافت اعتبار بلوبانک در طلاینو نیز می‌توانید شماره حساب خود را در مرحله ثبت‌نام در سایت طلاینو وارد کنید.

۷- سفارش کارت بلوبانک

علاوه‌بر افتتاح حساب شما می‌توانید، کارت بانکی خود را هم سفارش دهید. کارت بلو بانک در رنگ‌های مختلفی مانند آبی، سبز و قرمز موجود هستند که بعد از انتخاب رنگ موردنظرتان و وارد کردن کد پستی و شماره تلفن ثابت خود، ثبت نام کارت بلوبانک با موفقیت ثبت و در عرض چند روز بلو کارت برای شما ارسال می شود.